ale po co sędziom ilość punktów i ilość podiów , zastanówcie się , oceniać należy umiejątności oraz formę taneczną a nie znajomości i stażowe . NIe ma znaczenia dla mnie kot ile ma puedł i ile punktów ważna jest wiedza i umiejętności taneczne .
Moim marzeniem jest aby przynajmniej jeden turniej był zasędziowany zgodnie z zasadami etyki oraz dobrej sztuki wykonania danego tańca a wydaje mi się , że do tego nie jest potrzebna szczegółowa wiedza o danej parze startującej w danej kategorii na nturnieju , a wręcz uważam że wiedza taka przeszkadzam w obiektywnym wyrażeniu oceny tańca .
Ludzie to się zaczyna sypać więc po co ta całą farsa , trzeba trenować i będzie wszystko dobrze a nie czekać aż trafi się turniej organizowany przez znajomych grze sędziują ulubieni i jakoś tam dalej będzie .
27
~.
Dodano: 2013-11-26 | 09:32
W takim razie wg Pana/Pani pary, które mają po kilka pudeł i tańczą w danej klasie np. rok , są dużo słabsze od tych, które zaczynają i tańczą 1 czy 2 turniej? OK! Tylko wtedy, kiedy Pana Pani para będzie miała też określony staż w tej klasie i kilka pudel i zdarzy się , że wyląduje np. poza finałem zapewne Pan/Pani napisze, że turniej ustawiony bo stoją na pudle "świeże" pary. Proszę pomyśleć!
26
~do 25
Dodano: 2013-11-26 | 07:49
a po co sędziom wiadomość pt. ile pary mają punktów i pudeł , czyżby to miało w czymś pomóc w sędziowaniu . A może napisać na plecach przy numerkach , że para jest z takiego a nie innego miasta i ma tyle punktów i tyle pudeł i jeszcze zaznaczyć głosujcie na mnie . IDIOTYZM . Sędziowanie ma być niezależne od stażowego( ilości zdobytych punktów i pudeł) . To , że ktoś ma wiele punktów i jakieś tam pudła nie oznacza , że jest lepszy od innych . Są pary które zdobyły punkty na 50 turniejach po 5 a są też takie które zdobyły te same punkty na np 5 turniejach .
TO POTWIERDZA , ŻE TURNIEJE SĄ USTAWIONE I SUGESTYWNIE SĘDZIOWANE .
25
~Do 21
Dodano: 2013-11-26 | 01:43
Nie wydaje mi się żeby byly ustawione w 14-15D. Pary na pudłach w stu procentach zasłużone a jak Tobie nie poszło no to tak się pisze ze ustawione bo najłatwiej jest zwalić winę na sędziów. A co do tej listy to skoro jesteś taki zawodowiec to powinieneś wiedzieć że jedyna lista jaka jest przed turniejem to spis zapisanych par i ile te pary mają punktów i pudeł.
24
~ogólnie ...????????????
Dodano: 2013-11-25 | 21:36
proponuję , żeby zmienić charakter turniejów z ogólnopolski TTT na miastowy TTT , a będzie i prestiż i zadowolenie , i nikt nie będzie miał do nikogo pretensji a i sędziowie nie będą potrzebni , będą mogli podiąć inną bardziej intrantną pracę która pozwoli im się wykazać bardziej niż na turniejach . Ale skoro sędziowie prezentują poziom poniżej krytyki to to jest jedynym słusznym rozwiązaniem . Albo mam jeszcze inną propozycję , a mianowice zróbcie turniej dla synów i córek sędziotrenerów , ciekaw jestem jak wtedy rozłożyły by się głosy sędziów . Myślę , że to by było ciekawe doświadczenie dla wszystkich .
Pozdrawiam
wielbiciel tańca prawdziwego nie naciąganego .
a tak na marginesie
mogę pomóc w organizacji turnieju ale takiego prawdziwego bez ustawek z możliwością weryfikacji pracy sędziów przez niezależne grono , czyli tak bez nazwisk , bez jakiej kolwiek możliwości identyfikacji z parą ot tak sobie bezosobowo .
23
~
Dodano: 2013-11-25 | 18:58
W ten sposób obniżają tylko poziom polskiego tańca
22
~12-13D
Dodano: 2013-11-25 | 17:42
Ja mam wrażenie że bardziej ustawiony został turniej w Dębicy, gdzie fajne pary nie zostały dopuszczone do finału żeby lokalne pary zdobyły pudło. Zobaczcie ile pkt miały pudła w Dębicy. Masakra.
21
~Zawodowiec
Dodano: 2013-11-25 | 17:29
Tam to nie dość że ustawione to perfidnie przed turniejem była lista kto będzie miał które miejsce
20
~do 19
Dodano: 2013-11-25 | 16:53
chcesz powiedzieć że wyniki w 14-15D też były ustawione?
19
~Zawodowiec
Dodano: 2013-11-25 | 15:29
14-15D
18
~do wszystkich sędziów w ramach przypomnienia ( bo co niektórzy zapomnieli p
Dodano: 2013-11-25 | 14:11
VI - KRYTERIA OCEN
Ocena par tanecznych dokonywana jest wg. kryteriów ustalonych i zatwierdzonych przez Komisję ds. Tańców Polskich PS CIOFF?.
KRYTERIUM I
Muzykalność - rozumiana jako wrażliwość na elementy składowe muzyki takie jak: rytm, metrum, tempo, dynamika, budowa formalna utworu muzycznego, a także zdolność emocjonalnego przeżywania muzyki.
Kryterium to dotyczy głównie wrażliwości na: następstwo dźwięków w czasie, wyczuwanie naturalnych akcentów w rytmicznym przebiegu utworu (szczególnie tzw. "mocnej" części taktu), tempo i jego zmiany, zjawiska dotyczące głośności dźwięków oraz na budowę formalną utworu muzycznego.
Wymienioną w tym kryterium "zdolność emocjonalnego przeżywania muzyki" należy rozumieć jako zdolność do reakcji uczuciowej (emocjonalnej)zarówno na elementy jak i na struktury muzyczne. Jest ona uważana za podstawowy składnik tak trudnej do zdefiniowania muzykalności.
Od czasów starożytnych treść muzyki odbierana jest, w najprostszym tego słowa znaczeniu, jako uczucia, emocje, nastroje. Już Arystoteles twierdził, że kiedy spostrzegamy za pomocą ucha rytm i melodię zmienia się nasz stan duchowy. Taka zdolność reakcji uczuciowych towarzyszy bądź towarzyszyć powinna dzisiejszym odbiorcom muzyki, w tym wykonawcom tańców polskich na konkursach.
KRYTERIUM II
Styl i charakter tańca tzn. właściwy dla określonego tańca zespół względnie stałych cech charakterystycznych dotyczących jego wykonania, sposobu zachowania się w tańcu i sposobu wyrażania emocji ukształtowanych przez tradycję, estetyczne tendencje różnych epok oraz indywidualne predyspozycje wykonawców.
Styl i charakter tańca określa głównie forma tańca (zewnętrzny kształt) dotycząca techniki wykonawczej oraz treści wyrazowe i emocjonalne związane z osobowością wykonawców. Kształtował się na skutek oddziaływania wielorakich czynników. Zależał od epoki, w której się taniec rozwijał i od funkcji społecznej jaką w tej epoce pełnił. Znajdują w nim odbicie treści ideowe i emocjonalne społeczeństw, ich charakter, temperament i obyczaje. Zmieniająca się rzeczywistość poddawała go stałym przemianom. Wykonawcy i nauczyciele wnosili swój wkład w formowanie stylu. Za ich pośrednictwem epoka odciskała swoje piętno. To oni przełamując tradycyjne normy, tworzyli nowości dotyczące treści i techniki wykonania. Stawali się autorami form rozwojowych, które po procesie akceptacji społecznej przeradzały się w charakterystyczne.
KRYTERIUM III
Technika taneczna rozumiana jako prawidłowy sposób wykonywania tańca. Prawidłowość wykonawcza dotyczy głównie kroków, ozdobników i figur oraz stopnia automatyzacji prezentowanego ruchu.
Dobra technika to wykonanie tańca w sposób racjonalny, efektywny i przy najmniejszym nakładzie energii. Przez efektywność w przypadku tańców polskich należy rozumieć ruch możliwie bliski wytyczonego wzorca. Wzorcem i celem, który zamierzają osiągnąć bądź zbliżyć się do niego pary taneczne, są ustalenia Rady Ekspertów ds. Folkloru Ministerstwa Kultury i Sztuki ogłoszone w roku 1989. Określają one całą systematykę polskich tańców narodowych oraz sposób wykonywania zawartych w tej systematyce treści. Dostarczają wykonawcom informacji o poprawnym przebiegu ruchu tanecznego w przestrzeni, jego kierunku i obszerności, proporcjach poszczególnych części względem siebie, ustawieniu sylwetki tańczącego w przestrzeni i względem współpartnera, odniesieniu tego wszystkiego do rytmu akompaniamentu muzycznego itp.
Zwrot "stopień automatyzacji prezentowanego ruchu" związany jest z pojęciem "nawyku ruchowego" czyli umiejętności ruchowej nabytej w trakcie uczenia się motorycznego, która przybrała postać stałej reakcji ruchowej. Stałej reakcji ruchowej czyli czynności ruchowej wykonywanej przy każdym powtórzeniu tak samo lub prawie tak samo i z minimalnym wydatkiem energii. Im wyższy poziom automatyzacji nawyku ruchowego, tym większa dokładność każdego powtórzenia czynności ruchowej. Kolejne powtórzenia jakiegoś aktu ruchowego są identyczne albo prawie identyczne.
KRYTERIUM IV
Ogólny wyraz artystyczny rozumiany jako zdolność i umiejętność takiego zaprezentowania tańca, które w oparciu o odpowiednio wysoką lub mistrzowską technikę taneczną zamierza sprostać lub spełnia wymogi sztuki - piękna, harmonii, estetyki. Wykonawcy tańców polskich wykorzystując swoje uzdolnienia a także umiejętności taneczne nabyte w procesie uczenia się osiągają określony poziom techniki tanecznej ("odpowiednio wysoki lub mistrzowski"). Zbudowana na bazie techniki strona wyrazowa tańca nabiera kształtu wypowiedzi artystycznej wywołującej pozytywne stany emocjonalne u widza, a także u oceniającego taniec sędziego. Wartości artystyczne takiej prezentacji tanecznej są bardziej lub mniej dostrzegalne i albo "zamierzają sprostać wymogom sztuki" albo "spełniają wymogi sztuki". Wymogi sztuki w potocznym tego słowa znaczeniu wyznaczają: piękno - rozumiane jako zespół cech, które sprawiają, że program się podoba, budzi zachwyt; harmonia - rozumiana jako współgranie, porządek i ład wszystkich elementów prezentacji; estetyka - dotycząca aspektów estetycznych przebiegu ruchu tanecznego, wyglądu wykonawców i ich ubioru.
KRYTERIUM V
Przestrzeganie repertuaru kroków, ozdobników i figur tanecznych w poszczególnych tańcach i kategoriach. Nieprzestrzeganie repertuaru skutkuje obniżeniem oceny za wykonanie tańca lub brakiem promocji do kolejnej rundy konkursu.
17
~do 14
Dodano: 2013-11-25 | 12:55
To,że miejsce w turnieju zależy od par z którymi startujesz wszyscy wiedzą doskonale ,ale nie powiesz że w jeden dzień z miejsca 11 cudowny przeskok na 2 jest przypływem cudu KPINA!!!Chcesz konkretów 12-13 d,wysłać ci jeszcze zdjęcie z pozdrowieniami?
16
~niezadowolony
Dodano: 2013-11-25 | 11:54
np. u sędziny Pani A.P same "1" dla par z Z.... widzisz!!!
15
~?
Dodano: 2013-11-25 | 11:50
Do wszystkich niezadowolonych! Jeśli jesteście tacy pewni tego co piszecie to podawajcie konkretne przykłady a przede wszystkim przedstawiajcie się. dlaczego piszecie "z ukrycia"?
14
~do 9
Dodano: 2013-11-25 | 11:35
Podaj konkretny przykład pary, która w sobotę nie zatańczyła dobrze, a w Zamościu była na pudle tylko weź pod uwagę, że miejsce które zajmujesz na turnieju nie zależy stricte od twoich umiejętności tylko od par, z którymi rywalizujesz. Jeśli dana para w sob rywalizowała z lepszymi od siebie to przegrała, ale tańcząc tak samo w nd, ale już rywalizując z innymi parami, dużo słabszymi niż te z sob, mogła mieć pudło. Nie widzę w tym nic dziwnego. Tak było jest i będzie i to właśnie JEST sprawiedliwość, że na turnieju twoje miejsce jest wynikiem porównania twojego tańca z tańcem innych par, i właśnie od poziomu par, z którymi rywalizujesz ono zależy.