KOMENTARZE

Artykuł: Dwie imprezy okiem jednego gracza

powrót

9

~

Dodano: 2011-06-27 | 17:33
Pozwolę sobie dodać małe Post Scriptum... Napisać muszę, żeby mieć spokój sumienia.

Jak łatwo wyczytać z mojej wypowiedzi - mój stosunek do federacji jest, powiedzmy, lekko-chłodny, ale...
Być może będzie lepiej. Skąd nagle takie nastawienie u mnie? Otóż, nie dalej jak wczoraj, zakończyły się na Węgrzech Mistrzostwa Świata IFMD w Tańcu Sportowym, które to okazały się dla mnie, jako trenera - bardzo udane. Otóż moja podopieczna, którą szykowałem, do tego startu w kat. HH "mini", przywiozła srebrny medal. Cieszy mnie to bardzo, ponieważ Jej prezentacja, to czyste "foundations" tańca HH (mógłbym dosłownie napisać tu nazwy kroczków, które pokazała) nieco Lockingu + własne "wynalazki" mojej podopiecznej. Dodam jeszcze, że udało mi się, właściwie - nam, pokazać to, że na parkiecie jest dziecko, które fajnie się bawi do kawałka, który lubi (House of Pain - Jump Around), a nie jest to automacik, który w nocy o północy zatańczy z wyuczonym uśmiechem, minami itd...
I było to czysty, klasyczny, HH. Czyli można? Można! Jury na MŚ widzi to i docenia.

A więc, może nasi sędziowie wezmą przykład i też, zamiast patrzeć na najnowsze trendy, zaczną widzieć to, z czego ten taniec się wywodzi. Zdaje się, że widać światełko w tunelu... Zielone światełko, wszak zielony, to kolor nadziei...

Z wyrazami szacunku, Sypi.
8

~

Dodano: 2011-06-17 | 14:59
A więc?
Cieszy mnie Twoje podejście szanowny kolego, ale? Tu wypowiem się w kwestii ?F?, bo jak zauważyłem, od ?nastu lat dwie rzeczy się nie zmieniły i wiele wskazuje na to, że się nie zmienią: MUZYKA i FREESTYLE. Od razu zastrzegę, że wypowiadam się w kwestii HH.

MUZYKA:
Jeśli mamy kategorię HH ? solo, duety, formacje? wg. mnie - i zapewne wielu osób ? powinno się tańczyć do muzyki HH. A czy tak jest? Formacje tańczą do wspomnianej Lady G., solista do Justina T., a duety do Pussycat Dolls czy innych Rhiann (czy jak tam się je pisze). Przytoczę tu fragment z przepisów jednej z federacji:
??.muzyka jest miksowana na bieżąco [?] w oparciu o popularne utwory hip-hop?
Efekt jest taki, że młodzież (zapatrzone w gwiazdy telewizyjnego szoł), na treningach tańczy do w/w artystów. W telewizji ni pokazali, że tańczy się do np. Run DMC ( odnośnik www ), Ludacrisa ( odnośnik www ), Busta Rhymes?a ( odnośnik www ) czy S?n?P (http://www.youtube.com/watch? v=na3u8S9tF9o&feature=artistob &playnext=1&list=TLPMECOegpf_M ), to nie będziemy tańczyć. Nie pokazali także, że ? jak w każdym tańcu ? są podstawowe kroczki, to po co nam one? Macie wrażenie, że na parkiecie widzimy ?robociki? zasuwające rutynki do kawałków z płyt Bravo, PopCorn? Gdzie flow u tych zawodników? <- zwrot celowy, o tym później. I po raz kolejny przywołam obrazek: do Kurtisa Blow ( odnośnik www ) człowiek zaczyna jechać L.A. i choć się krzywi, bo mu układ nie pasuje, nic nie robi, tylko do końca jedzie tym stylem. Nic nie robi, bo nie umie tańczyć do takiej muzyki. Dlaczego nie umie ? bo nie zna foundations? Możemy apelować do trenerów klubów tanecznych, o to, by uczyli do kawałków nie tylko z listy przebojów radia Ę czy Ą, ale ? nie oszukujmy się ? w klubach federacyjnych ważny jest wynik. Idzie się na skróty, zapominając o muzyce, która definiowała styl. Żebym nie był taki monotematyczny w kwestii Old-School?a (choć jestem z tego dumny), inny obrazek: ADHD w Poznaniu. DJ serwował nowe numery, kilka z nich słyszałem po raz pierwszy, i jarałem się patrząc na tancerzy. Można tańczyć (nie odtwarzać układu !!!) do nowych brzmień pokazując podstawy? MOŻNA !!! Powtórzę: jarałem się maksymalnie i miałem wielką przyjemność z oglądania tych młodych ludzi. Właśnie na YT trafiła battle z TSC Zolsky vs Polssky ? sprawdźcie jak tancerze, z oryginalnym stylem, potrafią ruchem pokazać charakter muzyki.

FREESTYLE (a właściwie brak)

A co to? Gdzie? Jak? Ty nie tańczysz układu? Dlaczego? Na ostatnich Mistrzostwach Polski (inna federacja) widziałem zawodniczkę, którą znam od dziecka, małego dziecka. Dziś ma 18-19 lat? I nadal tańczy układy na turnieju. Jak tak można? Gdzie flow, czucie muzyki, bitu, akcenty?? Ci zawodnicy ich nie słyszą. Mam układ od A-Z i w nocy, o północy, go zatańczę. Niech ktoś mi wytłumaczy, jak to jest, że tancerz po 12 latach nie potrafi improwizować??? Wina jest po obu stronach ? tancerza i trenera. To jest moje zdanie. W 1997 roku na turnieju w Siedlcach widziałem taki obrazek: tancerz tańczy w formacji, później w duecie to, co w formacji , w solo ? j.w. Solo niczym nie różni się od innych kategorii ? toczka w toczkę, ten sam układ. Klasyczne pójście na łatwiznę. Po tym co widziałem A.D. 2011 ? odnoszę podobne wrażenie. Indywidualności u solistów? Dwóch, może trzech zawodników. Reszta ? te same wyjścia, te same układy, te same wyuczone uśmiechy, miny, gesty? Plastikowy taniec. Sztuczny i bez charakteru kultury Hip-Hop. Zobaczcie tancerzy np. KBC ? jest tam ich kilku, a każdy z Nich: Zola, Polak, Olela, Kolka ? ma całkiem inny styl!!! A jak patrzyłem na tancerzy jednego, drugiego klubu, czy innej ?fabryki tańca? ? wszyscy zlewali się w jedną postać. Poza tym, wydaje mi się, że tu też chodzi o kwestię podejścia do ?prezentacji? w czasie imprezy. Już piszę o co mi chodzi. Podczas ostatniej edycji ALL 4 ONE, zobaczyłem coś, czym się zajarałem maksymalnie: set Oleli do odnośnik www Olela przez połowę wyjścia trzymała ręce splecione przed sobą i nie ?używała? ich. Charakter muzyki pokazała przez ruch reszty ciała i adekwatną ? podkreślam ? mimikę. Jak dla mnie to jest esencja stylu. Ciekaw jestem reakcji jury zawodach ?F?. Byliby zdziwieni, jestem pewien, ale czy by docenili i ?przepuścili? dalej, tego już nie? (Pominę przypuszczenie, że taki kawałek nie zostałby puszczony na MP). Podobnie z akcją Ryfy z eliminacji TSC ?Gangsta Shit!? ? podejrzewam, że za takie STYLOWE zinterpretowanie zostałaby zdyskwalifikowana. A Polssky za ?takie? pokazanie ?Microphone checka? uznany został za, lekko mówiąc, nienormalnego?
Jest to wynik potraktowania tańca jako dyscypliny sportu. Przez to zatracił się w tym urok. I dlatego wolę ruszyć moje stare gnaty na eliminacje TSC niż wystartować w IDO. Nie wiem, czy jeszcze jest, ale kiedyś zrobili kategorię 30+ czy coś w tym stylu? Dla rodziców dzieci, które tańczą, żeby też mogli startować?

Być może się mylę, Ufo kolego miły, byłeś ? widziałeś, i jak coś, to mnie popraw. Opieram się na tym, co widziałem 4 lata temu w IDO i na tym, co widziałem w tym roku (inna federacja). Masz rację ? nie negujmy, to są dwa światy, ale prędzej zobaczę Ryfę tańczącą układ na IDO, niż osobę z legitymacją ?F? szalejącą, tak jak Ryfa. Jeśli ludzie związani z ?F? nie zmienią swoich przyzwyczajeń, a przez lata dużo się nie zmieniło, to te dwa światy nadal będzie dzielić przepaść. Dwie całkiem inne bajki: jedna o charakterze sportowym, ograniczona przepisami, - druga zajawkowym, przesiąkniętym tą kulturą?
Ja klikam -> Wolność ? Lubię to!
7

~

Dodano: 2011-06-17 | 01:29
dzięki za docenienie ekipy i tego co tańczą...CHILLI :)
6

~emcekakasynu

Dodano: 2011-06-17 | 01:11
jakiego 4 real'a? to byli Żniwiarze, ziom! jak mogłeś! Lil' Reapers Crew, dude! pzdr ;)
5

~..

Dodano: 2011-06-16 | 20:37
Byłam na tych Mistrzostwach i stwierdziłam ze w tym roku wogole nie byl brany pod uwage taniec tylko efekt ogólny. Ocenianio formacje ktora tanczyla wszystkie style moim zdaniem na dobrym poziomie mam na myslli formacjie "Move Up" z Gorzowa Wlkp. powinni miec 1 miejsce a tu co? 5? chyba cos tu nie gra
4

~,,

Dodano: 2011-06-16 | 19:03
zgadzam sie
3

~Japa 2

Dodano: 2011-06-16 | 11:56
Bienio mistrzem polski !
2

~

Dodano: 2011-06-16 | 11:46
Dobra relacja Bracie:) Trzymaj się i zapraszam w swoje progi ponownie ;)
1

~

Dodano: 2011-06-16 | 10:52
Dobrze prawisz bracie Łukomski! Dobrze prawisz! Znam Twoje podejście i wierzę Ci na 100% dzięki za relację. Choć jedyne co mogę określić na własnych przeżyciach to to, iż w Gdyni w której się odbyły warsztaty z jurorami były obłędne! i to trzeba podrkeślić! Najwyższa jakość!

Dziś jest
28 kwietnia 2024

LUDZIE TAŃCA, SYLWETKI